25 Ocak 2014 Cumartesi

Okudum... "KIZILDERİLİ VE ÇİNGENE" Bir şaman kızılderili hikayesi...

 
 

 
Merhabalar;
 
Aslında bu yazıyı birkaç gün önce yazmam gerekiyordu, ama işyerinde işlerin yoğunluğundan, eve gelince de, tamam kabul ediyorum, evet ihmalkarlıktan yazamadım. Muhtemelen bana, "ohoo daha dün bir bugün iki, şimdiden böyle bu kadar çabuk ihmal edeceksen" diyebilirsiniz, tamam doğru, haklısınız:( sadece beynim o kadar yoğundu ki, kendimi yine çektim, ve beynime söz geçiremedim işte. İş değiştirme gibi önemli bir karar aldım, bir yanım mutlu ve heyecanlı iken, bir yanım da paniklerde...:( hem iş ortamının değişmesi, hem işyerinin evime uzak oluşu... hani kafanızda tilkiler dönerde kuyrukların karışmaması icap eder ya... Ha birde öte yandan araba verecekler, eve gidip gelirken kullanmam için, hani ev-işyeri arası uzak dedim ya, ve tabi benim onu kullanmam gerekiyor!!! Birçoğunuz "ee ne var bunda"diyeceksiniz, hadi bi tahmin edin...???!! Evvet doğru tahmin!! Bendeniz çook uzun yıllardır o ehliyeti kimlik kartı olarak kullananlardanım!!! eee bu be ne demek, önce cesaret, sonra da, biraz arkadaşlardan alınan direksiyon dersleriyle hatırlayıp, belki biraz da bir hocadan direksiyon dersi alaraktan, yollara çıkacağım demek...!!! Evet bir trafik canavarı daha geliyor:) bir ben eksiktim değil mi? :) Bekle beni Eskişehir Yolu, ben geliyorum:)
 
Eh, bir kaç gün yazmayınca, yazacaklarım birikti aslında. Ama yok, hepsini aynı posta sıkıştırmayacağım söz:) bugünkü ilk postumda hele şu kitabı bir anlatayım:) devamı sonra gelecek:) az sonra..!!! (ay evet kötü ve eski bir espri, kabul ediyorum.)
 
Kitabı yorumlarken az da olsa spoiler geçebilirim. Ama çok fazla değil, okumak isteyenlere engel olacağını sanmıyorum. Yine de kitap yorumunu okumayabilirsiniz, karar size kalmış.
 
Kitabımız başlıkta dediğim gibi, sadece şaman bir kızılderili hikayesi değil aslında. Bir ailenin hikayesine dayalı, ama ailenin içinde şaman kızılderili bireyler de olunca, onlarla da ilişkili. İnternette biraz baktığım kadarıyla, zaten kızılderililerin çeşitli doğa üstü güçleri olabileceği yazılıyor, ve şamanlarında yine mistik güçleri olabileceği, yakınlarına, insanlara, şahin kartal formlarında görünebilecekleri, mesajlarını bu yollarla iletebileceklerine dair inanışların olduğu belirtilmiş. Kitaptaki kahramanlarımız da -kızılderili olanlar- dans ederek, atalarına dua ederek yağmur yağdırıp, doğa üstünde çeşitli etkiler yaratabiliyorlar. Kitabımızın bayan başrol oyuncusu Gretchen. O ve onun gözleri tam görmeyen ikiz kız kardeşleri, -Trudy ve Bennie- , Abby -Gretchen'in kızı, ve Sam, evet erkek başrol oyuncumuz:) Sam anne tarafından bir kızılderili. Hikayemiz Gretchen'in ikiz kız kardeşlerinin doğması, bir süre sonra önce babasının, daha sonra da annesinin evi terk etmesi ile başlıyor ve devam ediyor. Bu arada Gretchen hamile kalıyor. Aile bireyleri tarafından yanlız bırakılınca, hem ikiz kız kardeşlerinin, hem de doğacak bebeğinin sorumluluğu Gretchen'e kalıyor.
Burada arka kapaktan bir alıntı vereyim...
 "Her seferinde çiftliği es geçen kasırga, bu sefer diğerlerinden farklıydı. Çiftliğin ceviz koruluğunda yaralı bir vaziyette bulunan, nereden geldiğini, kim olduğunu hatırlamayan yaralı adamı kasırga mı getirmişti?
Gelişiyle, yıllardır meyve vermeyen ceviz ağacının çiçeklenmesini sağlayan bu yabancıya evlerini açan Gretchen ve ikiz kız kardeşlerini etkileyen, yabancının beraberinde getirdiği mucize miydi?
"
Hikaye esas olarak bu fırtına sonrası bulunup eve getirilen bir yabancı ve bu yabancının mucizevi etkileri, sonrasında olanlar, umutlar ve Gretchen'in ikiz kız kardeşlerinin ve doğacak bebeğinin sorumluluğunu almasından sonra olanlarla devam ediyor... Ama bir kızılderili olan Hank Littlefoot'un hikayesini de öğreniyoruz, aralarda olanları okurken...
 
Kitap baştan sona çok keyifli, çok sürükleyiciydi bana kalırsa. Çok çabuk okunan, merak uyandıran, güzel bir kitaptı:) Olaylar sıkmadan, az öncede dediğim gibi merak uyandırıcı bir şekilde anlatılmış, çevirisi de çok anlaşılır ve netti. Olay konusu da bence değişikti aslında. Kızılderililer hakkında yeni birşeyler anlatan, anlattıklarını da araştırma isteği uyandıran -en azından bende- bir kitaptı. Ben bu kitabı nasıl mı aldım?? Kapağından!! Evet herkezinde bildiği gibi son dönemlerde kitap kapaklarına çok özen gösteriyorlar ve bence de iyi yapıyorlar:) Bu kitabın kapağında da yukarıda da göreceğiniz gibi çok güzel, parlak turkuvaz renkli bir kolye ucu var, ve evet ben bu renge bayılırım. Hatta bu renkte çok güzel yarı değerli taşlar vardır, hepiniz biliyorsunuzdur (bilgi isteyen olursa bu taşlar hakkında detaylı bilgi verebilirim, mesleki olarak işin içinde olduğumdan:) ama şimdi burada kafanızı şişirmeyeceğim) bu taşlardan yapılmış kolye - küpe vs ayrıca ilgim vardır. Dolayısı ile kapağıyla ilgimi çeken ve hem kapak hem de arka yazısı ile ilgimi çeken bir kitap oldu kendisi:) Tavsiye edilir:)
 
 
 
 
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder